CirculEC

 

Шабакаҳо:
Ба мо ҳамроҳ шавед ва бо CirculEC ояндаи устуворро ташаккул диҳед.

Пайвандҳои асосӣ:

Лоиҳа бо дастгирии Комиссияи Аврупо маблағгузорӣ мешавад. Мундариҷаи ин саҳифа масъулияти пурраи муаллиф аст ва ҳатман нуқтаи назари Комиссияи Аврупоро инъикос намекунад. Комиссияи Аврупо барои мундариҷаи ин вебсайт масъул нест.

CirculEC – “Таҳияи барномаи таълимӣ ва модулҳои инноватсионӣ дар иқтисодиёти давравӣ ва рушди устувор”, дар соли 2023 дар Донишгоҳи технологии Тоҷикистон барои маблағгузорӣ дастгирӣ шудааст

Максади лоиҳаи CirculEC  ба баланд бардоштани иқтидори сармояи инсонӣ дар муассисаҳои олии таълимии кишварҳои Осиёи Марказӣ дар самти иқтисодиёти даврӣ бо мақсади фароҳам овардани малакаҳо ва салоҳиятҳое, ки ба кормандон, донишҷӯён ва ҷомеаи васеъ вобаста ба эҳтиёҷоти бозорҳои меҳнати маҳаллӣ ва мушкилоти экологии кишварҳои Осиёи Марказӣ, равона шудааст.

Лоиҳаи мазкур дар ба таҳияи барномаи таълимӣ ва модулҳои инноватсионӣ дар иқтисодиёти давравӣ ва рушди устувор нигаронида шуда, дар доираи амалигардонии он такмили ихтисос ва таҳия барнома ва маводҳои таълимӣ барои фанҳои таълимии ин самт дар назар дошта шудааст. Тамоми модулҳо ва супориҳои лоиҳавӣ дар асоси таҷрибаи пешрафтаи донишгоҳҳои Сантиаго декомпостеллаи Испания, Донишгоҳи Неаполи ба номи Федерико 2 –и Италия ва Донишгоҳи илмҳои татбиқии FHM – и Олмон амалӣ хоҳанд шуд.

Фаъолияти лоиҳаи мазкур аз санаи 1-уми ноябри соли 2023 оғоз гардидааст.

Буҷаи лоиҳа барои се соли амалигардонии он 40232 Евроро ташкил медиҳад ва то хол маблағгузориаш оғоз нагардидааст.

Шарикони лоиҳа:

  1. Донишгоҳи техникии Казокистони шарқӣ ба номи Д.Серикбоев, Қазоқистон
  2. Донишгоҳи Кокшетау ба номи Ш. Уалихонов, Қазоқистон
  3. Институти давлатии иктисодиёт ва идораи Туркманистон
  4. Донишгохи технологии Точикистон
  5. Донишгохи Алихон Бокейхон, Қазоқистон
  6. Донишгоҳи байналмилалии ВЕСТМИНСТЕР дар шаҳри Тошкент
  7. Донишгоҳи давлатии тиҷорати Тоҷикистон
  8. Донишгоҳи Осиёи Миёна, Узбекистон
  9. Донишгоҳи Казпотребсоюзи Караганда, Қазоқистон
  10. Донишкадаи давлатии молияи Туркманистон
  11. Академияи илмҳои Туркманистон
  12. Маркази тадқиқотҳои иқтисодии AYECONOMICS, Испания
  13. Донишгоҳи Сантяго де Компостела, Испания,
  14. Донишгоҳи Неаполь ФЕДЕРИКО II (UNINA), Италия,
  15. Донишгоҳи илмҳои татбиқии Билефелд (FHM), Олмон

 

Ҳамоҳангсози лоиҳа                                                                 Ҷафаров А.С.

Шарикони лоиҳа

Шарикони ИА:

  • Донишгоҳи Сантяго де Компостела, Испания,
  • Донишгоҳи Неаполь Федерико II, Италия,
  • Донишгоҳи илмҳои амалӣ, Олмон
  • Tailor.made Engineering Solutions, Испания

Шарикон аз Осиёи Марказӣ:

Қазоқистон

  • Университети Казпотребсоюзи Караганда
  • Ш.Уалихонов номидаги Кокшетау Мемлекети университети
  • Алихон Бокейхон университети

Туркманистон

  • Академиям фанхои Туркманистон
  • Институти давлатии иктисодиёт ва идораи Туркманистои
  • Институти давлатии молияи Туркманистон

Точикистон

  • Донишгоҳи технологии Тоҷикистон
  • Донишгоҳи давлатии тиҷорати Тоҷикистон

Узбекистон

  • Тошкент шаҳридаги Ксалкаро номидаги Вестминстер университети
  • Донишгоҳи Осиёи Марказӣ

Ҳадафҳои лоиҳа

Лоиҳаи CirculEC ба азнавсозии нақшаҳои таълимӣ ва модулҳои мавҷуда дар донишгоҳҳо асос ёфтааст, то онҳо ба принсипҳои иқтисоди давравӣ мутобиқ карда шаванд. Лоиҳа тавассути навсозии фанҳо барои қонеъ кардани ниёзҳои мушаххаси Қазоқистон (KZ), Туркманистон (TKM), Тоҷикистон (TJ) ва Узбакистон (UZ), лоиҳа кафолат медиҳад, ки пешниҳодҳои таълимӣ ба шароити беназири ҳар як кишвар мутобиқ карда шаванд.

Тавассути мудохилаҳои мақсаднок ва фаъолиятҳои баланд бардоштани иқтидор, CirculEC ба донишгоҳҳо имкон медиҳад, ки дар ташаккули фарҳанги устуворӣ ва инноватсия роҳбарӣ кунанд. Лоиҳа тавассути тарбияи насли хатмкунандагон бо донишҳои пешрафта ва малакаҳои амалӣ ояндаеро пешбинӣ мекунад, ки дар он кишварҳои Осиёи Марказӣ дар ҳамоҳангӣ бо экосистемаҳои худ рушд мекунанд ва ба талаботи иқтисоди ҷаҳонӣ босуръат рушд мекунанд.

Натиҷаҳои пешбинишудаи лоиҳа

Натиҷаҳои лоиҳаи CirculEC доираи васеи таъсирҳоро дар сатҳҳои гуногун, аз таълим ва паҳнкунии дониш то сатҳи минтақавӣ ва инфиродӣ дар бар мегирад. Ин аст тавсифи мухтасари натиҷаҳои асосӣ:

1. Таълим ва паҳнкунии дониш:

  • Лоиҳа дар таълим ва паҳн кардани дониш дар соҳаи иқтисодиёти даврӣ саҳми назаррас хоҳад дошт.
  • Лоиҳа зербарномаҳои инноватсиониро дар сатҳи минтақавӣ, миллӣ ва байналмилалӣ барои баланд бардоштани сатҳи огоҳӣ дар бораи сарфаи захираҳо ва кам кардани партовҳо таҳия ва амалӣ хоҳад кард.
  • Бо омӯхтани принсипҳои иқтисоди даврӣ, донишҷӯён малакаҳо ва донишҳои заруриро барои дастгирии ташаббусҳои иқтисодии даврӣ дар мансабҳои худ, мусоидат ба навоварӣ ва таъмини бартарии рақобат дар бозори меҳнат мегиранд.

2. Интернационализатсияи таҳсилоти олӣ:

  • Лоиҳа дар ҳамкорӣ бо шарикон аз Осиёи Марказӣ модулҳои инноватсиониро дар барномаҳои таълимӣ ҷорӣ мекунад, усулҳои таълим ва омӯзишро навсозӣ мекунад ва салоҳияти донишгоҳҳоро дар соҳаи иқтисодиёти даврӣ ва ҳифзи муҳити зист афзоиш медиҳад.
  • Ин ба таҳкими байналмиллалии таҳсилоти олӣ ва мусоидат ба ҳамгироии байни академия ва бахши корпоративӣ мусоидат мекунад.

3. Таъсири институтсионалӣ:

  • Лоиҳа на танҳо барномаҳои замонавии таълимро ҷорӣ мекунад, балки ба фаъолияти умумии донишгоҳҳо низ таъсир мерасонад.
  • Он иштироки корфармоёнро дар таҳияи барномаҳо васеъ намуда, таваҷҷуҳи амалии онҳоро зиёд мекунад.
  • Муносибатҳои бо корфармоён барқароршуда ба дигар шӯъбаҳои дохили донишгоҳ манфиат хоҳанд овард.

4. Таъсири маҳаллӣ/минтақавӣ:

  •   Бо ҷалби ҷонибҳои манфиатдор дар таҳияи барнома, лоиҳа ба корфармоён ва мақомоти маҳаллӣ таъсири ғайримустақим мерасонад.
  • Чорабиниҳои муштарак ва мизҳои мудаввар ба барқарор кардани робита бо дастаҳои корӣ мусоидат мекунанд, дар ҳоле ки фаъолиятҳои паҳнкунии иттилоот визуалии лоиҳаро афзоиш медиҳанд ва ба истифодаи натиҷаҳои он мусоидат мекунанд.

5. Таъсири инфиродӣ:

  • Лоиҳа иқтидори ҳайати омӯзгоронро тақвият бахшида, як ҳавзаи коршиносонро дар соҳаҳои марбут ба иқтисодиёти даврӣ эҷод мекунад.
  • Кормандон дар бораи таҳияи барномаҳои таълимӣ, тамоюлҳои байналмилалии таҳсилоти олӣ ва равишҳои нави таълим дониш гирифта, тахассус ва забондонии худро баланд мебардоранд.

6. Таъсир ба соҳибкорон/бизнес:

  • Манфиатҳои кӯтоҳмуддат аз кӯмак дар навсозии моделҳои тиҷорат ва оптимизатсияи равандҳо мутобиқи консепсияҳои даврии иқтисодиёт иборатанд.
  • Манфиатҳои дарозмуддат аз рушди ҷараёнҳои нави даромад дар асоси истифодаи технологияҳои сабз, ки ба бартариҳои стратегии рақобат ва рушди устувор оварда мерасонанд, дар бар мегиранд.

7. Таъсир ба ҳайати омӯзгорон ва донишгоҳҳо:

  • Донишгоҳҳое, ки дар доираи лоиҳа нақшаҳои таълимӣ ва усулҳои таълимро истифода мебаранд, бартарии рақобатӣ ба даст меоранд, бештари донишҷӯён, муҳаққиқон ва имкониятҳоро барои ҳамкорӣ ҷалб мекунанд.

8. Таъсир ба донишҷӯёни донишгоҳҳо ва коргарони саноат:

  • Донишҷӯён дониши саривақтӣ ва амалӣ мегиранд, то ба онҳо дар пайдо кардани роҳҳои рушди соҳибкорӣ дар соҳаи рушди давравӣ ва устувор кӯмак расонанд.

9. Таъсир ба сиёсатмадорон:

  • Сиёсатгузорон барои таҳияи ташаббусҳои даврии иқтисодӣ ва қонунгузорие, ки гузариши устувори иқтисодиро дастгирӣ мекунанд, донишҳои нав мегиранд.

10. Таъсир ба шаҳрвандон:

  • Шаҳрвандон аз паҳн кардани ҳадафҳо ва натиҷаҳои лоиҳа, пешбурди энергияи сабз ва роҳҳои рушди аз ҷиҳати экологӣ тоза баҳра хоҳанд бурд.

Ҳамин тариқ, лоиҳаи CirculEC дар бахшҳои гуногун таъсири васеъ дошта, ба рушди устувор мусоидат мекунад ва рақобатпазирии кишварҳои Осиёи Марказиро дар арсаи ҷаҳонӣ афзоиш медиҳад.

Аъзоёни гурухи кории ВКТУ

  • Сауле Рахметуллина — ходими илмй/ректор 
  • Жадира Конурбоева – менеҷери лоиҳа/Муовини ректор оид ба илм ва инноватсия
  • Мадина Юсубалиева – Кормандони маъмурӣ/Ҳамоҳангсози лоиҳа
  • Оксана Касимова – кормандони маъмурӣ/менеҷери молиявӣ
  • Мадина Рахимбердинова — муаллима
  • Алфия Закимова — муаллима
  • Жанат Идришева — муаллима 
  • Гулжан Даумова — муаллима