Кафедраи маркетинги соҳавӣ ва байналмилалӣ

Маълумоти умумӣ дар бораи кафедра

Кафедраи «Маркетинги соҳавӣ ва байналмилалӣ» бо фармони ректор № 78/ ҲШ аз 16.09.2011 ҳамчун қисми таркибии  Донишгоҳи технологии Тоҷикистон ташкил шудааст. Кафедра аз рўи ихтисоси1-26020305- Маркетинги байналмилалӣ ва мутахассис тайёр менамояд.

Наҷмидинов Бахтиёр Зоидович 

Мудири кафедра

номзади илми иқтисод

Дотсент

najmiddinov@mail.ru

1

Абдуғаффор Рауфӣ

профессор

доктори илми иқтисод

eco.institute@mail.ru

2

Маҷидов Фаррух Азизович

саромўзгор

farrukh_2010@mail.ru

3

Раҷабова Фируза Ҳабибуллаевна.

саромўзгор

firuza.radzhabova.73@mail.ru

 

Номгўи фанҳои таълимии кафедра

1.      Асосҳои маркетинг
2.      Брэдинги ташкилотҳо
3.      Идоракунии маркетингӣ
4.      Логистика
5.      Маркетинг
6.      Маркетинги байналмилалӣ
7.      Маркетинги иртиботӣ
8.      Маркетинги стратегӣ
9.      Маркетинги ояндабинӣ
10.  Рафтори истеъмолкунандагон
11.  Тадқиқоти маркетингӣ
12.  Интернет-маркетинг

Номгуи кори курсӣ

1.      Пайдоиш ва тараққиёти маркетинги байналмилалӣ.
2.      Ҷаҳонишавии  иқтисодиёти ҷаҳон ҳамчун заминаи тараққиёти  маркетинги байналмилалӣ.
3.      Мақсадҳои асосии истифодаи  маркетинги байналмилалӣ.
4.      Савдои байналмилалӣ ва маркетинги байналмилалӣ.
5.      Хусусиятҳои маркетинги байналмилалӣ.
6.      Фарқиятҳои асосии маркетинги байналмилалӣ ва миллӣ.
7.      Маркетинги байналмилалӣ ҳамчун метадологияи таъмини фаъолияти самараноки иқтисодиёти байналмилалӣ.
8.      Сабабҳои баромадан ба бозори беруна.
9.      Натиҷаҳои негативии фаъолияти берунии иқтисодӣ.
10.  Мақсаднокии амалӣ кардани маркетинги байналмилалӣ.
11.  Микромуҳити  маркетинги байналмилалӣ.
12.  Макромуҳити маркетинги байналмилалӣ.
13.  Мезомуҳити маркетинги байналмилалӣ.
14.  Маркетинги бисёрмиллӣ ва глобалӣ.
15.  Омилҳои муаянкунандаи муҳити маркетинги байналмилалӣ.
16.  Муҳити сиёсии маркетинги байналмилалӣ.
17.  Муҳити ҳуқуқии маркетинги байналмилалӣ.
18.  Муҳити иқтисодии маркетинги байналмилалӣ.
19.  Муҳити иҷтимоӣ- фарҳангии маркетинги байналмилалӣ.
20.  Субфарҳанг  ҳамчун муҳити маркетинги байналмилалӣ.
21.  Омилҳои иҷтимоии маркетинги байналмилалӣ.
22.  Муҳити илмӣ- техникии маркетинги байналмилалӣ.
23.  Муҳити демографии маркетинги байналмилалӣ.
24.  Муҳити таббии- географии маркетинги байналмилалӣ.
25.  Системаи ахбороти маркетингӣ.
26.  Ҳисоботи дохилии фирма.
27.  Маълумот дар бораи  ҳолат ва таъғирёбии муҳити маркетинги байналмилалӣ.
28.  Тадқиқотҳои маркетинги байналмилалӣ.
29.  Намудҳои асосии тадқиқотҳои маркетинги байналмилалӣ.
30.  Тадқиқоти кабинетӣ.
31.  Тадқиқоти саҳроӣ.
32.  Ҷараёни тадқиқоти маркетинги байналмилалӣ.
33.  Тадқиқотҳои маркетингии бозори беруна.
34.  Тадқиқоти бозори беруна чун асос барои интихоби бозорҳои мақсаднок.
35.  Пешниҳоди мол ва фирма дар бозорҳои беруна.
36.  Имкониятҳои баромадани фирма ба бозорҳои беруна.
37.  Фаъолияти соҳибкории муштарак.
38.  Литсензияи байналмилалӣ.
39.  Франчайзинги байналмилалӣ.
40.  Корхонаҳои муштараки байналмилалӣ.
41.  Идоракунӣ аз руи қарордод дар системаи маркетинги байналмилалӣ.
42.  Инвеститсияи мустақим дар маркетинги байналмилалӣ.
43.  Маркази регионалӣ дар маркетинги байналмилалӣ.
44.  Корпоратсияи трансмиллӣ.
45.  Омилҳои таъсиркунанда ба тарзи интихоби баромадан ба бозори беруна.
46.  Моҳияти рафтори истеъмолкунанда.
47.  Рафтори харидорон дар бозори истеъмолӣ.
48.  Ҷараёни қабули қарор дар бораи харидкунӣ.
49.  Хусусиятҳои махсуси рафтори истеъмолкунандагон дар  мамлакатҳои алоҳида.
50.  Рафтори корхонаи харидкунанда.
51.  Ҷараёни қабули қарор дар бораи  харидкунии корхона.
52.  Ҳимояи ҳуқуқи истеъмолкунандагон.

Номгуи рисолаи хатм.

1.      Ҷанбаҳои байналмилалии сиёсати молӣ маҳсулоти алюминии Тоҷикистон ва Русия.
2.      Рақобатпазири ва бартарии коркарди маҳсулоти кишоварзӣ дар бозори Ҷумҳурии Тоҷикистон ва Украина.
3.      Сабабҳо ва омилҳои тағйирёбии нархи мебел дар бозорҳои Тоҷикистон ва Беларус.
4.      Омӯзиши ҳаҷм ва арзиши захираҳои дастрас барои истеҳсоли маҳсулоти саноати чарми дар Тоҷикистон ва Муғулистон.
5.      Омилҳо ва марҳилаҳои интернатсионалӣ намудани истеҳсоли техникаи маишӣ дар бозори Тоҷикистон ва Ҷумҳурии Корея.
6.      Фазои сармоягузорӣ ҳамчун омили рушди корхонаҳои муштараки Тоҷикистон ва Малайзия
7.      Нархгузори дар бозорҳои байналмилалии  маҳсулоти гўштии Тоҷикистон ва Аргентина.
8.      Рақобатпазирии маҳсулоти корхонаҳои саноати  чармӣ  дар Тоҷикистон ва Ҳиндустон.
9.      Фазои сармоягузорӣ ҳамчун омили рушди  корхонаи муштараки сохтмони нерӯгоҳҳои хурди барқӣ дар Тоҷикистон ва Чин.
10.  Тадқиқот оиди сабабҳои тағирёбии нархи маҳсулоти қаннодӣ дар бозорҳои байналмилалии Тоҷикистон ва Украина.
11.  Маркетинги бонки омилҳо ва хусусиятҳои он.
12.  Ҷамбаҳои ташакулёбии маркетинг дар Интернет.
13.  Муайян намудани ҳаҷми бозори маҳсулоти заргарӣ дар бозорҳои Тоҷикистон ва Ҳиндустон.
14.  Тадқиқоти дарачаи рақобатпазирии маҳсулоти озуқавории дар бозори Ҷумҳурии Тоҷикистон ва Белгия.
15.  Ташкил ва идоракунии фаъолияти маркетингии хоҷагидории деҳқони ва фермерии Тоҷикистон ва Чин.
16.  Хусусиятҳои тадқиқоти маркетингӣ барои ворид шудан ба бозорхои байналмилалии  Тоҷикистон ва Туркия
17.  Ташкили фазои соҳибкорӣ дар шабакаи Интернет.
18.  Савдои байналмилали ва маркетинги байналмилалии маҳсулоти алюминийи Тоҷикистон ва Федератсияи Россия.
19.  Баҳогузории дараҷаи рақобатпазирии ва маҳсулоти саноати нассоҷӣ дар бозори Тоҷикистон ва Ҳиндустон.
20.  Муайян намудани афзалиятҳо ва талаботи истеъмолкунандагон дар робита бо  кишвари истехсолкунандаи маҳсулоти мебели.
21.  Омилҳо ва марҳилаҳои байналмилалии рушди токпарварӣ  дар Тоҷикистон ва Фаронса.
22.  Баҳогузории имкониятҳои маркетингӣ барои ширкатҳои истеҳсоли маҳсулоти чармӣ дар бозорҳои Тоҷикистон ва Туркия
23.  Муайян намудани талаботи истеъмолкунандагони шакар дар бозорҳои Тоҷикистон ва Русия.
24.  Логистикаи маркетингии операторони мобилӣ дар Тоҷикистон ва Қирғизистон.
25.  Муайян намудани андозаи бозори маҳсулоти хўрокворӣ  бо таҳлили бозорҳои омехтаи Тоҷикистону Русия.
26.  Тадқиқоти маркетингии  бозори молҳои саноати сабуки ҶТ ва Қирғизистон (дар мисоли ш. Истаравшан ва Норак)
27.  Тадқиқоти маркетингии бозори нўшокиҳои таббии истеҳсолӣ ҶТ ва ФР (дар мисоли ш. Қўрғон-теппа ва Хуҷанд)
28.  Тадқиқоти маркетингии истеҳсоли нахи пахта дар ҶТ ва Чин (дар мисоли вилояти Суғд ва Хатлон)
29.  Тадқиқоти маркетингии бозори меваҳои хушки истеҳсоли ҶТ ва Туркия  (дар мисоли   ш. Исфара ва Хорог)
30.  Тадқиқоти маркетингии бозори либосҳои занонаи истеҳсоли Туркия ва Чин (дар мисоли ш. Қўрғон-теппа ва Хуҷанд)
31.  Тадқиқоти маркетингии хизматрасонии сайёҳӣ дар ҶТ ва Туркия (дар мисоли Истаравшан ва Хорўғ)
32.  Тадқиқоти маркетингии системаи маорифи макотиби олии ҶТ ва Малайзия (дар мисоли  ш. Қўрғон-теппа ва Хуҷанд)
33.  Тадқиқоти маркетингии   бозори либосҳои мардона истеҳсоли Туркия ва ФР (дар мисоли ш. Қўрғон-теппа ва Хуҷанд)
34.  Тадқиқоти маркетингии бозори пойфзоли занона истеҳсоли Туркия ва Чин (дар мисоли н. Вахш ва Мурғоб)
35.  Тадқиқоти маркетингии бозори нуқтаҳои фурўши сузишворӣ (дар мисоли вилояти Суғд ва Хатлон)
36.  Тадқиқоти маркетингии  бозори ҷараёни муҳоҷирӣ дар ҶТ ва Олмон.
37.  Тадқиқоти маркетингии  бозори истеҳсоли пашм дар ҶТ ва Чин (дар мисоли Ёвон –Ашт)
38.  Тадқиқоти маркетингии   бозори истеҳсоли гандум дар ҶТ ва Қазоқистон (дар мисоли вилояти Суғд ва Хатлон)
39.  Тадқиқоти маркетингии бозори либос аз чарми тоза истеҳсоли Туркия ва Чин (дар мисоли ш. Хуҷанд ва Душанбе)
40.  Тадқиқоти маркетингии   бозори меҳнат ва ҷойҳои кории холӣ дар ҶТ ва Қирғистон (дар мисоли ш. Исфара ва Душанбе)
41.  Тадқиқоти маркетингии системаи маориф ва нархи таҳсил дар мактабҳои олии ҶТ ва Ҳиндустон (дар мисоли вилояти Суғд ва Хатлон)
42.  Тадқиқоти маркетингии бозори истҳсоли гушт ва маҳсулоти гуштӣ дар ҶТ ва Қазоқистон (дар мисоли н. Хисор ва Ашт)
43.  Тадқиқоти маркетингии бозори интернет-провайдерҳо дар  ҶТ ва Арманистон (дар мисоли ш. Исфара  ва Душанбе)
44.  Тадқиқоти маркетингии бозори автомобилҳо ва қисмҳои эҳтиётии маркаҳои   Daewoo (дар мисоли ш. Душанбе ва Турсунзода)
45.  Тадқиқоти маркетингии   бозори истеҳсоли молҳои хоҷагии қишлоқ дар ҶТ ва Чин (дар мисоли вилояти Суғд ва Хатлон)
46.  Тадқиқоти маркетингии  ҷараёнӣ сармоягузории дар ҶТ ва Чин (дар мисоли ш. Душанбе ва Хорўғ)
47.  Тадқиқоти маркетингии  истеҳсоли равғани растанӣ дар ҶТ ва Ҳиндустон (дар мисоли ш. Душанбе ва Хуҷанд)
48.  Тадқиқоти маркетингии  сатҳи музди меҳнати системаи маориф дар ҶТ ва ФР  (дар мисоли вилояти Суғд ва Хатлон)
49.  Тадқиқоти маркетингии  комплекси агросаноат дар ҶТ ва ФР (дар мисоли вилояти Суғд ва Хатлон)
50.  Тадқиқоти маркетингии сатҳи фаъолияти соҳибкорӣ дар   ҶТ ва Қазоқистон (дар мисоли ВХКБ ва Хатлон)
51.  Тадқиқоти маркетингии истеҳсоли қолинҳо ва молҳои қолин дар ҶТ ва Туркманистон (дар мисоли ш. Хуҷанд ва  Данғара)
52.  Тадқиқоти маркетингии  хоҷагиҳои фермерӣ дар ҶТ ва Холландия (дар мисоли вилояти Суғд ва Хатлон)

Номгуи нишондодҳои методӣ.

1.      Дастури методӣ аз фанни маркетинги байналмилалӣ барои иҷрои  кори курсӣ (муаллиф А.Рауфӣ)
2.      Дастури методӣ барои омӯзиши фанни маркетинг (муаллиф Раҷабова Ф.Ҳ.)
3.      Дастури методӣ оиди ҷарайёни гузаронидани тадқиқоти маркетингӣ (муаллиф  Наҷмидинов Б.З.)
4.      Дастури методӣ барои барои омӯзиши  банақшагирии бизнес (муаллиф  Наҷмиддинов Б.З.)
5.      Дастури методӣ барои омӯзиши фанни маркетинг (муаллиф Раҷабова Ф.Ҳ. ва Пирмамадзода С.Ҳ.)
6.      Дастури методӣ барои иҷрои рисолаи хатм (муаллиф Наҷмидинов Б.З.)
7.      Дастури методӣ оид ба ичрои корҳои мустакилона  аз фанни маркетинги байналмилалӣ  (муаллиф Маҷидов Ф.)
8.      Дастури методӣ оид ба ичрои корҳои мустакилона  аз фанни иртиботи маркетингӣ  (муаллиф  Мирсаидов А.Б .)

 Номгўи китобҳои дарсии

1.      Наҷмидинов Б.З. «Швейная промышленность Таджикистана» Душанбе соли 2011.
2.      Абдуғаффор Рауфӣ  «Бо ваҳдат ба бозор» Душанбе, соли 2006.
3.      Восиев Ф.М. бо забони тоҷикӣ таҳти унвони «Танзими бозори меҳнат ва таъмини шукғли аҳолӣ» дар ҳаҷми 200 саҳифа.
4.      Абдуғаффор Рауфӣ  «Конкурентная экономика» Душанбе, соли 2014.

    Забон:
    • Русский
    • Тоҷикӣ
    • English